STRAIPSNIAI

GRĮŽTI Į PRADŽIĄ LIETUVOS  SPAUDOS  STRAIPSNIŲ  RINKINIAI 

 

 

PREKIŲ ŽENKLAI
/Atnaujinta 2016-05-31/

Archyvas/metai: 1994, 1995, 1997, 1998, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012

Su straipsnių pilnais tekstais galite susipažinti Patentinės informacijos centre, 
tel. (8 5) 262 85 78, el. paštas:
patent@tb.lt

AUTORIUS PAVADINIMAS ANOTACIJA

2016

R.Balčiūnienė   Išskirtiniai prekės ženklai: užregistruoti įmanoma Lietuvoje norinčiųjų užregistruoti išskirtines prekių formas, kurios teisiškai vadinamos erdviniais (3D) prekių ženklais, netrūksta, tačiau procesas nėra itin paprastas.
R.Rutkauskaitė Atsargiai: lietuviškos prekės tampa klastotojų taikiniu Klastojami ne tik pasaulinio garso prekių ženklai, lietuviškos prekės ir net idėjos taip pat vis dažniau tampa kopijuotojų taikiniu. Lietuvos verslininkai dėl klastočių kol kas bylinėjasi retai, tačiau akivaizdžiai yra numatę savų prekių ženklų apsaugos būdus.
L. Mickienė Prekių ženklų padirbinėjimo žala: nuo milijardinių nuostolių verslui iki pavojaus žmonių sveikatai Padirbinėjimas yra viena iš didžiausių problemų intelektinės nuosavybės srityje.Tyrimai rodo, kad originalių prekių klastočių žala Europos Sąjungoje skaičiuojama milijardais eurų.
R.Balčiūnienė Prekių ženklų kova dėl kelių sekundžių dėmesio Lietuviškų prekių ženklų tendencijos.
B.Laurinavičienė Prekių ženklai: apie vyrus, moteris ir pomidorų padažą D.Plauškaitė-Camacho Andrade, rinkos tyrimų bendrovės TNS LT tyrimų ekspertizės vadovė atliko vartotojų elgsena pagrįstą tyrimą „ConversionModel“, kuris mūsų santykius su prekių ženklais analizuoja pasitelkdamas lyčių, t. y. vyrų ir moterų, santykius.
R.Balčiūnienė Išrinkti metų geriausi: efektyviausios kampanijos ir prekių ženklai „Metų prekės ženklas 2016 m.“ laimėtojai apdovanoti „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2016 m.“
R.Balčiūnienė „Keulė rūkė“ savo prekės ženklą apgynė ES Valstybinis patentų biuras nutarė neregistruoti prekės ženklo „Keulė rūkė BBQ&BEER“. Motyvas – ženklas prieštarauja moralei, viešajai tvarkai, etinėms visuomenės normoms. Tačiau maitinimo veiklą vykdanti bendrovė jį registravo ES ir teigia, kad juo naudojasi teisėtai.
R.Rutkauskaitė Lietuviškas prekės ženklas „About“ įsitvirtina Japonijoje Lietuviškas „Utenos trikotažo“ prekinis ženklas „About“, susiradęs vietos platintoją, įžengė į Japoniją. Planuose – JAV ir Kanada.
R.Balčiūnienė Tyrimas: šventiškiausi prekių ženklai Trims iš penkių vartotojams patinka, kad šventiniu laikotarpiu reklamose vyrauja Kalėdinė tematika. Labiausiai su šventėmis siejami prekių ženklai: „Maxima“, „Akropolis“, „Coca-Cola“, „Camelia“ ir „Tele2“. Tokius rezultatus rodo integruotos komunikacijos grupės „Idea Group“ tyrimas.
R.Balčiūnienė Dygsnis – taip pat prekių ženklas Prekių ženklais galima registruoti ne vien įprastus prekių ženklus, sudarytus iš žodžių, šūkių, skaitmenų, piešinių, emblemų, spalvos ar jų derinio, bet ir iš siūlės, dygsnių kompozicijos.

Keičiama prekių ženklų registravimo tvarka

Europos Sąjungoje (ES) šiemet keičiama prekių ženklų registravimo tvarka. Europos Parlamentas, Europos Taryba ir Europos Komisija sutarė dėl bendrijos prekių ženklo sistemos reformos, kuri įsigalios kovo pabaigoje.

2015

I.Lukauskienė Naujoji prekių ženklų sistema: verslininkams patiks ne visi pokyčiai 2016-aisiais bus keičiama prekių ženklų registravimo tvarka visos Europos Sąjungos (ES) mastu – metų pradžioje turėtų būti paskelbtos naujos Prekių ženklų direktyvos ir Bendrijos prekių ženklų reglamento redakcijos.
R.Rutkauskaitė Šampanas prieš "Champezzo" Dėl panašumo su „Champagne“ nutarta panaikinti Kauno alkoholinių gėrimų gamintojos UAB „Italiana LT“ putojančio gėrimo prekių ženklą „Champezzo“.
V.Rutkauskaitė Kodėl vienos prekių ženklų istorijos randa kelią iki vartotojų širdžių, o kitos ne? Prekės ženklai, kurie trokšta būti pasakotojais, turi įsigilinti į vartotojų pasąmonę, išmokti klausytis ir interpretuoti, o tam padeda kokybiniai tyrimai.
J.Mažeikienė Prekės ženklus mėgsta, dirbti nenori Lietuvoje takoskyra tarp mėgstamiausių prekės ženklų ir geidžiamiausių darbdavių yra milžiniška, o praktika rodo – įmonės prekių ženklo komunikacija yra dalis darbdavio įvaizdžio strategijos. Prekių ženklas gali būti patrauklus darbuotojams pritraukti ir, atvirkščiai, – gali veikti atstumiančiai.
Prekių ženklai šaudo tuščiais komunikacijos šoviniais Socialiniuose tinkluose nuvilnijo dviejų didžiųjų šalies aludarių ginčas dėl prekių ženklų plagijavimo.
D.Budginas Kodėl prekės ženklai tampa žiniasklaidos kanalais? Šiuo metu prekės ženklai supirkinėja žiniasklaidos kanalus, norėdami užsitikrinti kokybišką ir profesionalią naujienų redakciją, žiniasklaida perka prekės ženklus, norėdama pasinaudoti jų vardu ir įvaizdžiu, o abi pusės perka rinkodaros agentūras, norėdamos monetizuoti prekės ženklo žurnalistiką.
J. Baltušytė Privačių prekių ženklai: kokia nauda pirkėjui ir ko laukti ateityje? Prekybos tinklai pradėjo vystyti privačius prekės ženklus. Situacija Europoje ir Lietuvoje.
A.Macijauskienė Kodėl domeno vardą verta registruoti kaip prekės ženklą? Domeno registracija neapsaugo verslo nuo to, kad registruotą vardą kiti asmenys gali panaudoti savo veikloje. Straipsnis apie domenų apsaugos galimybes.
T. Jakubauskas Planuoji sėkmingą verslą – registruok prekių ženklą

Pradedančiųjų verslininkų prioritetinis  žingsnis turėtų būti prekių ženklo sukūrimas ir jo įregistravimas.

A.Milašius Pienininkai susikibo dėl „Liliputo“ Rusijoje „Marijampolės pieno konservai“ skųs teismui „Pieno žvaigždes“, kad šie Rusijoje neteisėtai naudojo sūrio „Liliput“ prekės ženklą, kurio naudojimo teisės ES priklauso marijampoliečiams.
Tyrimas: Y kartai prekės ženklai – nesvarbūs Prasmingų prekės ženklų studiją  atlikusios bendrovės „Idea Group“ strategijos vadovas A.Grigorjevas tvirtina, kad žmonės teikia vis mažiau reikšmės daugeliui prekės ženklų.
R.Balčiūnienė "Maxima", "Swedbank" ir "Tele2" įtaka sumenko Komunikacijos grupės „Idea Group“ prasmingiausių prekių ženklų tyrimas.
D.Sergijenko Suskaičiavo: trys iš keturių lietuviams nesvarbūs „Idea group“ atliko Prasmingų prekių ženklų tyrimą Baltijos šalyse.
R.Balčiūnienė Nemiegantieji auga ir be milžiniško biudžeto „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2015 m.“ pagerbti „Metų prekės ženklo 2015“ laimėtojai.
R.Balčiūnienė Apdovanoti geriausi rinkodaros sprendimai Išrinkti konkurso „Metų prekės ženklas 2015“ nugalėtojai.
R.Balčiūnienė Prekės ženklas – ne vien gražus paveiksliukas VŽ interviu apie prekės ženklą su Marium Zavecku, reklamos agentūros „VRS WPI Vilnius“  kūrybos direktoriumi.
R.Balčiūnienė Nuo prekės ženklo visiems iki mažos tikslinės grupės VŽ interviu apie prekių ženklo svarbą su konkurso „Metų prekės ženklas 2015 m.“ komisijos nare Inga Ilkyte, rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ komercijos vadove.
A.Šerėnaitė Panašių prekių ženklų geriau vengti

Ginčai teismuose dėl prekių ženklų panašumo.

R.Balčiūnienė Išrinkti „Metų prekės ženklo 2015 m.“ finalininkai Į konkurso finalą pateko 34 prekių ženklai, didžioji finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus Lietuvoje skaičiuojantys prekių ženklai, likusieji buvo atrinkti iš mažesniųjų įmonių.
R.Balčiūnienė Dažniau renkasi tarptautinę ženklo registraciją Apie prekių ženklų registraciją, kuo lietuviai skiriasi nuo Latvijos ir Estijos.
R.Balčiūnienė Rungiasi sėkmingiausi prekių ženklai Apie tradicinį konkursą „Metų prekės ženklas 2015 m.”
V.Danilevičiūtė Po vienu pavadinimu turėtų užtekti vietos tik vienai įmonei Apie vieno pavadinimo naudojimą kelių įmonių veikloje – ar verta pasirinkti tokį modelį?
R.Balčiūnienė Prekių ženklo šūkis – vienos eilutės menas Apie tai, kas svarbu kuriant prekių ženklo šūkį.

2014

R.Balčiūnienė Prekių ženklams trūksta drąsos Apie lietuviškų prekių ženklų reklamos ypatumus.
R.Balčiūnienė Neišnaudotas Kalėdų aromatas Apie galimybę kvapą ar garsą registruoti kaip prekių ženklą.
J.Sukackaitė Kas trukdo garsiausiems prekės ženklams žengti į Lietuvą Apie frančizės verslo modelio taikymą Lietuvoje.
R.Lukaitytė-Vnarauskienė Įsižeidęs dizaineris prekybos centrą padavę į teismą Prekybos centro Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė (VCUP) logotipas tapo teisminių ginčų objektu.
A.Bilotaitė Didžiausiai prekės ar paslaugos išskirtinumo apsaugai – tik originalūs ženklai Apie išimtines teises į ženklą, neregistruotinus ženklus, ženklų panašumo vertinimą bei “stiprius” ir “silpnus” ženklo elementus.
Rasa Dževeckytė, Matas Miknevičius Be logotipo išgyvensi, be prekės ženklo – ne D.Colemanas, D. Britanijos bendrovės „Wavelength Marketing“ konsultantas, dalyvaujantis projekte „BrandLab“, dalijasi mintimis apie klaidingą prekės ženklo tapatinimą su logotipu, apie pasaulyje vykstačias  prekės ženklų kūrimo naujoves.
R.Balčiūnienė Kas po krizės išnešė sveiką kailį Apie lojalumą lietuviškiems prekių ženklams.
R.Balčiūnienė Originaliems prekių ženklams – dviguba apsauga Apie prekių ženklus, kuriuos saugo ne tik prekių ženklų įstatymas, bet ir autorių teisės.
G.Rimkūnaitė-Manke Išskirtinis parduotuvės apstatymas gali tapti prekės ženklu Europos Sąjungos Teisingumo teismas (ESTT) patvirtino, kad parduotuvės apstatymą vaizduojantis piešinys gali būti registruojamas kaip prekės ženklas.
V.Andrulevičiūtė Kada įmonei verta keisti prekės ženklą Apie prekės ženklo keitimo priežastis
R.Balčiūnienė Labiausiai matomi, labiausiai stebinantys, labiausiai šildantys Apie „Metų prekės ženklo 2014 m.“ laimėtojus.
R.Balčiūnienė Išrinkti „Metų prekės ženklo 2014 m.“ finalininkai Apie konkurso lyderius bei atrankos kriterijus.
V.Kuodytė Prekės ženklai, dėl kurių pakvaišę lietuviai Kodėl vieni prekės ženklai tampa trokštamais ir mėgdžiojamais, o kiti paskęsta komercijos lavinoje.

M.Poškaitytė

Lietuviškiems prekių ženklams – palankiausias metas

Apie tai, kaip verslui savo prekių ženklą paversti tarptautiniu, o stipriausius tarptautinius prekių ženklus – šalies įvaizdžio dalimi.
J.Beldeninovienė Ar galima naudoti konkurento prekių ženklą tinklalapio reklamai internete? Lietuvos teismų bei Europos Teisingumo Teismo praktika šiuo klausimu.

2013

Rūta Balčiūnienė

Ir Lietuvoje jau galima gyventi iš savo vardo Apie kulinarės ir  žurnalistės Beatos Nicholson prekės ženklo kelią į sėkmę.
D.Sergijenko Atidaro prekių ženklų turgų Apie internetinę svetainę IP MARKET, kur galima parduoti ir įsigyti intelektinės nuosavybės objektus: prekių ženklus, dizainą, patentus, domenus ir kt.
DELFI – tarp mylimiausių prekės ženklų Lietuvoje Apie Lietuvoje atlikto „DDB Brand Capital“ tyrimo rezultatus
R.Balčiūnienė Mažiau pinigų įvaizdžiui – mažiau meilės ženklams Apie „DDB Brand Capital“ atliktą tyrimą, rodantį, kad lietuviai tapo abejingesni prekių ženklams.
R.Balčiūnienė Lietuviams rūpi tik kas trečias prekių ženklas Apie tarptautinę Prasmingų prekės ženklų studiją, kuri atsako į klausimus, kokie prekių ženklai šiandien aktualūs Lietuvos vartotojams, kas didina prekių ženklų vertę, kaip elgtis ir bendrauti, norint sukurti vertę vartotojui ir pelnyti ilgalaikį jo prisirišimą.
A.Šerėnaitė "Amazon" Lietuvoje uždraudė "azon.lt" Apie internetinių parduotuvių prekių ženklus.
I.Sesartė Patentavo kavos bankomatą Apie UAB “Kavos bankas”, kuri vilioja pirkėjus neįprastomis prekybos formomis.
G.Pilaitis Nuosprendis knygai apie kelionę laivu - sunaikinti Apie konfliktą dėl prekės ženklo tarp leidyklos “Baltos lankos” ir Klaipėdos įmonės “SRS Dizainas”.
A.Šerėnaitė “Utenos trikotažas”: nuo verpalų iki savų prekės ženklų Apie akcinę bendrovę “Utenos trikotažas”, jos dėmesį inovacijoms, įdirbį į prekės ženklus.
R.Rutkauskaitė “Vičiūnų” grupei su ženklais nesiseka Apie negaliojančiomis pripažintas tris “Vičiūnų” įmonių grupei priklausančias prekių ženklų registracijas.
S.Migonytė Prikeltas senas prekės ženklas vartotojams patiko Apie pasiteisinusią “Volfo Engelman” rinkodaros strategiją, susigrąžinus senąjį, istorinį vardą.
K.Vilkienė EK planai atpiginti prekių ženklų registravimą Apie Europos Komisijos pristatytą iniciatyvų rinkinį, siekiant patobulinti ES prekių ženklų registravimo sistemą
A.Abišala Plagijuotas prekės ženklas – pigu ir greita? Apie prekių ženklų plagijavimą.
K.Vilkienė, I.Lukauskienė Prekės ženklai: kada spurga nebūtinai reiškia spurgą? Aiški prekių ženklo prasmė ir aprašomasis pobūdis laikomi kliūtimi tokį žodį registruojant prekių ženklu. Visgi ši taisyklė turi išimčių. Taigi kada žodis pagal prasmę, įvardijantis konkrečią prekę ar paslaugą, nebus laikomas aprašomuoju?
S.Migonytė Prekių ženklai: naudokite, nes atims Apie 2013m. birželį įsigaliosiančius Prekių ženklų įstatymo pakeitimus, numatančius aiškesnį “miegančių” ženklų registracijos panaikinimo reglamentavimą bei kitas naujoves.

į viršų

Šv.Ignoto g. 6, LT-01144
Tel. (85) 262 8578, faks. (85) 261 0379,
 el. paštas:
patent@tb.lt 

PATENTINĖS INFORMACIJOS CENTRAS
Darbo valandos: 8.00-19.00
 (išskyrus poilsio ir švenčių dienas bei paskutinį mėnesio trečiadienį)